• صفحه نخست
  • درباره همایش

    هفتمین همایش بزرگ ملی و اولین همایش بین‏المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی

    • معرفی همایش
    • محور های همایش
    • شورای راهبری همایش
    • رؤسا، دبیران علمی و اجرایی همایش
    • کمیته علمی همایش
    • کمیته اجرایی همایش
    • دستگاه های همکار
    • مجوزهای برگزاری همایش
    • نمایشگاه های جانبی همایش
    • کارگاه های آموزشی
    • شرایط اسپانسری
  • تماس با ما

    دبیرخانه همایش

    آدرس: تهران ـ بلوار كشاورزـ خيابان شهيد نادري ‌ـ ساختمان معاونت توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ طبقه دهم .



    تلفن: 95 ـ 85193585

    نمابر: 88969736 ,88969088

    آدرس پست الكترونيكي: info@ecec.ir


  • مقالات
    الگوی نگارش مقالات
  • گالری
    عکس
  • EN
  • عضویت
    • ورود

درباره همایش

  • معرفی همایش
  • محورهای همایش
  • شورای راهبری همایش
  • رؤسا، دبیران علمی و اجرایی همایش
  • کمیته علمی همایش
  • کمیته اجرایی همایش
  • دستگاه های همکار
  • مجوزهای برگزاری همایش
  • نمایشگاه های جانبی همایش
  • کارگاه های آموزشی
  • فایل ارائه کارگاه های آموزشی
  • فایلهای ارائه همایش
  • شرایط اسپانسری

حامیان علمی همایش

آرشیو

مقالات و نویسندگان

مشاهده نتایج داوری  |  حضور در همایش
دریافت گواهی پذیرش مقالات

حساب کاربری

  • ورود

مقالات همایش ششم

حامیان افتخاری

اطلاعیه

تقدیر از برترین ها

دستگاه های همکار

قوه قضائیه
مجلس شورای اسلامی
دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور
کارگروه مدیریت فاوا
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
وزارت صنعت، معدن و تجارت
وزرات امور اقتصادی و دارایی
وزارت دادگستری
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
وزارت راه و شهرسازی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
وزارت آموزش و پرورش
وزارت کشور
وزارت اطلاعات
وزارت جهاد کشاورزی
اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران
اتاق بازرگانی،صنایع،معادن تهران
اتاق تعاون مرکزی
مرکز پژوهش های مجلس
سازمان فناوری اطلاعات ایران
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
شهرداری تهران
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
سازمان پدافند غیر عامل
مرکز تحقیقات مخابرات ایران
گمرک جمهوری اسلامی ایران
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
سازمان بورس و اوراق بهادار ایران
سازمان توسعه تجارت ایران
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات
سازمان بنادر و دریانوردی
سازمان مناطق آزاد تجاری
سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
شورای عالی اصناف کشور
شورای عالی انفورماتیک کشور
انجمن علمی انفورماتیک ایران
مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

تازه ترین رویدادها

22

1392/03/22

دعوت به همکاری در انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران


ادامه مطلب

19

1392/03/19

اطلاعیه- تمدید مهلت ارسال مقالات ویرایش شده جهت چاپ در مجموعه مقالات


ادامه مطلب

12

1392/03/12

برگزاری هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین‏المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی


ادامه مطلب

07

1392/03/07

اطلاعیه- آخرین مهلت ویرایش مقالات پذیرفته شده جهت چاپ در مجموعه مقالات همایش


ادامه مطلب
آرشیو
سیاست ها و چشم اندازهای کشور
  • معرفي، تبيين و تحليل مباني علمي و عملي سياست­گذاري تجارت و اقتصاد الكترونيكي (فرايند، روش‏شناسي، شاخص‌ها، معيارها و امثالهم)
  • بررسي و تبيين تجربيات داخلي و خارجي در خصوص فرايندها و نتايج سياست‏گذاري در حوزه تجارت و اقتصاد الكترونيكي
  • بررسي نقش و جايگاه بخش خصوصي در سياست‏گذاري تجارت و اقتصاد الكترونيكي ايران و نيز كشورهاي منتخب
  • بررسي تجربه سياست‏گذاري تجارت و اقتصاد الكترونيكي در سطح بخش يا صنعت
  • نقد و بررسي و آسيب شناسي عوامل ترغيب‏كننده و تهديدكننده سياست‎‏هاي تجارت و اقتصاد الكترونيكي در اسناد بالادستي كشور
  • ارزيابي و تحليل وضعيت بلوغ و آمادگي الكترونيكي در كشور در راستاي برنامه‏ريزي و سياست‏گذاري تجارت و اقتصاد الكترونيكي
  • آسيب شناسي نقش، جايگاه، وظايف و اختيارات و برنامه هاي نهادهاي حاكميتي در حوزه سياست‏گذاري تجارت و اقتصاد الكترونيكي كشور
  • توسعه و پيشنهاد چارچوب‏ها و الگوهاي مناسب برنامه‏ريزي و سياست‏گذاري حوزه تجارت و اقتصاد الكترونيكي كشور
  • ارزيابي و تحليل وضعيت اقتصاد و توليد و تجارت در سطح ملي و بين المللي و نحوه تأثير و تأثر آن بر سياست‏هاي تجارت و اقتصاد الكترونيكي داخلي و خارجي
  • تبيين سياست‏ها و راهبردهاي توسعه اثربخشي برنامه‏هاي كلان در حوزه تجارت و اقتصاد الكترونيكي كشور
  • آينده نگاري تجارت و اقتصاد الكترونيكي، راهكارها، روش‏ها، اصول و چارچوب‏ها
فنی و ارتباطی
  • جايگاه زيرساخت فني و ارتباطي
  • تجارب كشورها در توسعه زيرساخت‌هاي فني و ارتباطي
  • آسيب‌شناسي استقرار سيستم‌هاي نرم‌افزاري، سخت افزاري و ارتباطي
  • نقش استانداردسازي تبادل داده‏ها در تجارت الكترونيكي
  • الزامات فني مديريت سيستم‌هاي اطلاعاتي
  • روش‌هاي مواجهه با تنگنا و بحران در زيرساخت‌هاي فني و ارتباطي
  • شاخص ها و معيارهاي ارزيابي زيرساخت هاي فني و ارتباطي
  • بومي سازي زيرساخت هاي موردنياز تجارت و اقتصاد الكترونيكي
  • نقش فناوري‏هاي نوين در ارتقاء زيرساخت ها
  • بررسی استانداردهای بین‏المللی ebXML وEDIFACT
  • نحوه مدیریت تبادل اطلاعات بین سازمانی
  • تعیین استانداردها و پروتکل‏های مورد نیاز در تبادل اطلاعات در تجارت الکترونیکی
  • تأثیر عوامل تکنولوژیکی بر جهانی شدن تجارت الکترونیکی
  • بررسی تأثیر عوامل سازمانی و محیطی بر جهانی شدن تجارت الکترونیکی
حقوقی و قانونی
  • حمایت کیفری از تجارت و اقتصاد الکترونیکی
  • حریم خصوصی و حمایت از داده‏ها
  • حمایت از حقوق مصرف‏کننده در فضای الکترونیکی
  • قواعد حاکم بر موضوع رقابت در فضای الکترونیکی
  • مسایل حقوقی گواهی و امضای دیجیتال
  • بررسی حقوق کاربران در حوزه تجارت الکترونیکی
  • بررسی تجارت الکترونیکی از جنبه‏های فقهی
  • مالکیت معنوی و تجارت الکترونیکی
  • مسئولیت مدنی در تجارت الکترونیکی
  • قراردادهای الکترونیکی در حوزه تجارت و اقتصاد
  • دادرسی و داوری الکترونیکی
  • تأثیر متقابل تجارت الکترونیکی و دولت الکترونیکی
  • نقش همکاری‏های بین‏المللی در توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی
امنیت و اعتماد
  • عوامل مؤثر بر افزايش اعتماد كاربران در توسعه تجارت و اقتصاد الكترونيكي
  • توسعه كاربرد گواهي الكترونيكي در توسعه تجارت و اقتصاد الكترونيكي
  • جايگاه احراز هويت و اصالت در امنيت تجارت و اقتصاد الكترونيكي
  • نظام مديريت امنيت اطلاعات در تجارت و اقتصاد الكترونيكي
  • شاخص‏ها و معيارهاي ارزيابي امنيت و اعتماد
  • چالش‏های توسعه امنیت و اعتماد در فضای سایبر
  • چالش‏های ایجاد پایداری و امنیت در فضای سایبر
  • فرهنگ‏سازی و آگاه‏سازی توسعه امنیت و اعتماد در تجارت و اقتصاد الکترونیکی
  • سالم‏سازی فضای تبادل اطلاعات
  • چالش‏های توسعه طرح نماد اعتماد الکترونیکی در فضای سایبری
  • تعیین حریم خصوصی در تبادلات تجاری الکترونیکی
  • توسعه زیرساخت‏های امنیتی توسعه تجارت الکترونیکی
  • ممیزی و ذیحسابی فناوری اطلاعات
  • بررسی نقش ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت مقابله با جرایم حوزه تجارت و اقتصاد الکترونیکی
آموزش و مهارتهای انسانی
  • شاخص‏هاي ارزيابي نيروي انساني متخصص در حوزه تجارت و اقتصاد الكترونيكي
  • فرهنگ‏سازی عمومی و آموزش شهروندان در توسعه تجارت و اقتصاد الكترونيكي
  • شاخص ها و معيارهاي ارزيابي کارايي زيرساخت های آموزشی
  • چالش‏های توسعه آموزش و مهارت‏های انسانی در تجارت و اقتصاد الكترونيكي
  • برنامه های آموزشی موجود تجارت الکترونيکی در کشور و ميزان تطابق آن با نيازها
  • رشته‏‏های جدید و وضعيت تحصیلات تکمیلی تجارت الکترونيکی در دانشگاه‏ها و مراکز آموزشی
  • آمايش جغرافيايي رشته تجارت الکترونيکی و رشته های مرتبط در کشور
  • بازنگری در کتب درسی دوره‏های آموزشی در مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان
  • تطابق محتوای درسی رشته تجارت الکترونيکی و رشته‏های مرتبط با دانش روز
اقتصادی و تجاری
  • بانکداری نوین و پرداخت­هاي الكترونيكي
  • گمرك نوين: فرصت‌ها، چالش‌ها، راهكارها
  • بیمه نوین: فرصت‌ها، چالش‌ها، راهكارها
  • مالیات الکترونیکی: فرصت‌ها، چالش‌ها، راهكارها
  • بورس الکترونیکی: فرصت‌ها، چالش‌ها، راهكارها
  • لجستیک الكترونيكي: فرصت‌ها، چالش‌ها، راهكارها
  • زنجیره تأمین الکترونیکی: فرصت‏ها، چالش‏ها، راهکارها
  • حمل و نقل نوین: فرصت‏ها، چالش‏ها، راهکارها
  • بازاریابی الکترونیکی: فرصت‌ها، چالش‌ها، راهكارها
  • خزانه‏داری الکترونیکی: فرصت‌ها، چالش‌ها، راهكارها
  • نقش تجارت الکترونیکی در کاهش تخلف‏های تجاری (قاچاق کالا و ...)
  • جایگاه تجارت الکترونیکی در بهبود متغیرهای کلان اقتصادی (رشداقتصادی، تورم، اشتغال، بهره‏وری و ...)
  • نقش تجارت الکترونیکی در تسهیل تجاری ( با استفاده از ابزارها نظیر پنجره واحد تجاری و ...)
  • نقش و تأثیر بخش خصوصی در توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی در کشور
  • تجارت الکترونیکی و هدفمندی یارانه‏ها
  • شاخص‏ها و معیارهای ارزیابی بسترهای اقتصادی و تجاری
  • ابزارها و اقدامات موثر در افزایش کارایی و رقابت‏پذيري بنگاه‏ها (هوشمندی تجاری و ...)
  • بلوغ سازمان‏ها در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات
کاربرد ها و نوآوری
  • نقش نوآوری مستمر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توسعه اقتصاد کشور
  • ارایه نوآوری و ایده‏ های جدید در زمینه تولید و تجاری سازی بازی‏ های رایانه‏ ای در راستای توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی
  • مديريت نوآوري فناوري اطلاعات در سازمان‏ها و بنگاه‏ها
  • كارآفريني ديجيتال، چالش‏ها و فرصت‏ها
  • چالش‌ها و راهكارهاي مديريت خلاق و نوآور در تجارت و اقتصاد الکترونیکی
  • نقش نوآوري در توسعه تجارت الكترونيكي
  • بررسي مراكز رشد حقيقي و مجازي فناوري اطلاعات و ارتباطات
  • نوآوري و تأثير آن بر پارادايم‌هاي رايج در حوزه تجارت و اقتصاد الكترونيكي
  • تبیین شاخص­ها و معيارهاي ارزيابي كاربرد و نوآوري
  • راهکارهای بومي‌سازي مطالعات و پژوهش‏ها و تجاری‏سازی دستاوردهاي داخلی تجارت الكترونيكي
  • چالش‏ها و مخاطرات ناشي از به كارگيري فناوری‏های نوين الكترونيكي در بنگاه­ها
  • کاربرد تجارت الکترونیکی با رویکرد توسعه عدالت اقتصادی و توزیع ثروت
  • بررسی پتانسیل (نقاط قوت و ضعف) صنعت فناوری اطلاعات کشور در توسعه تجارت الکترونیکی بومی و ارایه طرح‏های توسعه (در حوزه زیرساختی و کاربردی)
  • معرفی کاربردهای فناوری اطلاعات در تجارت و اقتصاد الکترونیکی در قالب مطالعه کاربردی (با رویکرد جهانی)
  • معرفی مدل‏های مختلف کسب و کار در حوزه تجارت الکترونیکی
  • تجارت سیار: فصلی نوین در تجارت الکترونیکی؛ زیرساخت‏های فنی، ارتباطی و ... تجارت سیار
  • سازمان‏های مجازی؛ فرصت‏ها و تهدیدها
  • مطالعه امکان‏سنجی تجارت مکان محور در کشور و معرفی زیرساخت‏های لازم
  • آسیب‏شناسی تجارت الکترونیکی در عمل و بررسی پیشنهادات

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است